ဂရပ္ဖစ္ဒီဇုိင္းအေျခခံ အပုိင္း ( ၇ ) – စည္းခ်က္က်မႈ

ဂရပ္ဖစ္ဒီဇိုင္းအေျခခံ ေဆာင္းပါးတြဲရဲ့ ဒီဇိုင္းပုံေသနည္းေတြထဲက ေနာက္ထပ္တစ္ခုျဖစ္တဲ့ စည္းခ်က္က်မႈ ( Rythm ) ေတြအေၾကာင္းေရးသားသြားပါမယ္။ အရင္အပိုင္းေတြ မဖတ္ခဲ့ရေသးဘူးဆိုရင္ေတာ့ ဒီေအာက္က Link ေတြမွာ သြားၿပီးဖတ္နိုင္ပါတယ္။

အပိုင္း ( ၁ ) – ဂရပ္ဖစ္ဒီဇိုင္း အစိတ္အပိုင္းမ်ား
အပိုင္း ( ၂ ) – ဂရပ္ဖစ္ဒီဇိုင္း ပုံေသနည္းမ်ားႏွင့္ ဟန္ခ်က္ညီမွု
အပုိင္း ( ၃ ) – လႈပ္ရွားမႈ
အပုိင္း ( ၄ ) – ထပ္တလဲလဲျဖစ္မႈ
အပုိင္း ( ၅ ) – မတူျခားနားမႈ
အပုိင္း ( ၆ ) – ဦးစားေပးမႈ

 

စည္းခ်က္က်မႈ  ( Rhythm )

ကၽႊန္ေတာ္တုိ႕ရဲ႕ ဒီဇဳိင္းမွာ အစိတ္အပုိင္းတစ္ခုခုကုိ တစ္ခုထပ္ပုိသုံးရင္ ထပ္တလဲလဲျဖစ္မႈကုိ ျဖစ္ေပၚေစျပီး ထပ္တလဲလဲျဖစ္မႈ ကုိ တစ္ခုထပ္ပုိျပီး အသုံးျပဳမယ္ဆုိရင္ေတာ့ စည္းခ်က္က်မႈဆုိတာျဖစ္လာပါတယ္။စည္းခ်က္က်မႈဆုိတာ ကၽႊန္ေတာ္တုိ႕ ဒီဇုိ္င္းမွာရွိတဲ့ ဒီဇုိ္င္းအစိတ္အပုိင္းေတြ တစ္ခုနဲ႕ တစ္ခု ကုိ ေနရာလြတ္ေတြကေနတစ္ဆင့္ အျပန္အလွန္ဆက္သြယ္ျပီး အသက္၀င္တဲ့ စည္းခ်က္တစ္ခုျဖစ္လာတာကုိ ေျပာတာပါ။ ဒါေျကာင့္ စည္းခ်က္က်မႈဆုိတာကုိ ကၽႊန္ေတာ္တုိ႕ ျကုိတင္ျပင္ဆင္မႈ မလုပ္ခဲ့ရင္ေတာင္ ကၽႊန္ေတာ္တုိ႕ အသုံးျပဳမိတဲ့ ဒီဇုိင္းပုံေသနည္းတစ္ခုဘဲျဖစ္ပါတယ္။

ဂရပ္ဖစ္ဒီဇဳိင္းဆုိတာ အႏုပညာဆုိတဲ့ ဘာသာရပ္ကေန ဆင္းသက္လာတာျဖစ္တဲ့အတြက္ သူ႕ရဲ႕ ၀မ္းကြဲညီအကုိေတြျဖစ္တဲ့ ဂီတ၊ အက၊ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု စတဲ့ ဘာသာရပ္ေတြမွာလည္း စည္းခ်က္က်မႈကုိ ေတြ႕ ႏဳိင္ပါတယ္။ စည္းခ်က္က်မႈကုိ နားလည္ဖုိ႕ ဆုိရင္ေတာ့ ကၽႊန္ေတာ္တုိ႕နဲ႕ အနီးစပ္ဆုံးျဖစ္တဲ့ ဂီတ နဲ႕ တြဲျပီးေလ့လာျကည္႕ရင္သိႏုိင္ပါတယ္။

ဂီတမွာ ဒုိ၊ ေရ၊ မီ၊ ဖာ လုိအေျခခံဂီတသံေတြနဲ႕ ဖြဲ႕စည္းထားသလုိ ကၽႊန္ေတာ္တုိ႕ ဒီဇုိင္းမွာ လည္း သက္ဆုိင္ရာ မ်ဥ္း၊ ပုံသ႑ာန္၊ အေရာင္စတဲ့ ဒီဇဳိင္းအေျခခံေတြနဲ႕ ဖြဲ႕စည္းထားပါတယ္။ ဂီတမွာ ဒုိ၊ ေရ၊ မီ၊ ဖာ စတဲ့ အေျခခံဂီတသံေတြကုိ သင့္ေတာ္သလုိတြဲဖက္ျပီး ထပ္ခါထပ္ခါ အသံုးျပဳရင္ Chord လုိ႕ေခၚတဲ့ မိတ္ဖက္သံတြဲကုိ ရျပီး ဒီဇုိင္းမွာေတာ့ မ်ဥ္း၊ ပုံသ႑ာန္၊ အေရာင္ေတြကုိ ထပ္ခါထပ္ခါ တြဲဖက္အသုံးျပဳရင္ေတာ့ Pattern လုိ႕ေခၚတဲ့ ပုံစံတူပုံေဖာ္ဒီဇုိင္းကုိ ရပါတယ္။ ဂီတမွာေတာ့ Chord ေတြကုိ ေသခ်ာဂရုစုိက္ျပီး ဖန္တီးမယ္ဆုိရင္ စည္းခ်က္က်တဲ့ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကုိရမွာျဖစ္ျပီး ကၽႊန္ေတာ္တုိ႕ရဲ႕ ဒီဇုိင္းမွာ Pattern ေတြကုိ စိတ္၀င္စားဖုိ႕ေကာင္းေအာင္ ေရးဆြဲခဲ့မယ္ဆုိ ရင္ေတာ့ စည္းခ်က္က်တဲ့ ဒီဇုိင္းတစ္ခုကုိ ရရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။

စည္းခ်က္က်မႈကုိ စနစ္တက်အသုံးခ်မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကၽႊန္ေတာ္တုိ႕ရဲ႕ ဒီဇုိင္းမွာရွိတဲ့ ေနရာလြတ္ေတြကုိ အသက္၀င္တဲ့ေနရာလြတ္ေတြအျဖစ္ အသက္သြင္းႏုိင္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေနရာလြတ္ေတြကုိ အေျခခံအားျဖင့္ ျငိမ္သက္ေနတဲ့ ေနရာလြတ္ (passive space) နဲ႕ အသက္၀င္တဲ့ ေနရာလြတ္ (active space) ဆုိျပီးႏွစ္မ်ိဴးရွိပါတယ္။

 

ျငိမ္သက္ေနတဲ့ ေနရာလြတ္ (passive space)

ဒီဇုိင္းထဲမွာရွိတဲ့ အစိတ္အပုိင္းေတြကုိ သက္ေရာက္မႈမရွိတဲ့ ေနရာလြတ္ေတြကုိ ျငိမ္သက္ေနတဲ့ ေနရာလြတ္ ဆုိျပီးသတ္မွတ္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ဆုိရင္ေတာ့ ကၽႊန္ေတာ္တုိ႕ေတြ အလယ္မွာဘဲ စာနဲ႕ ပုံရိပ္ေတြရွိတဲ့ Website ဒီဇုိင္းတုိ႕ စာအုပ္ဖုံးဒီဇုိင္းတုိ႕ကုိ ေတြ႕ဖူးမွာပါ။ အဲ့လုိဒီဇုိင္းေတြမွာဆုိ သူ႕ရဲ႕ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္က စာကုိ အလည္မွာဘဲရွိေစခ်င္တာျဖစ္ျပီး ေဘးနားက ေနရာလြတ္ကုိ ထည္႕သြင္းစဥ္းစားျခင္းမရွိပါဘူး။ အဲလုိေနရာလြတ္မ်ိဴးကုိ ျငိမ္သက္ေနတဲ့ ေနရာလြတ္ဆုိျပီး ေခၚႏုိင္ပါတယ္။ ျငိမ္သက္ေနတဲ့ ေနရာလြတ္ေတြကေတာ့ အျမဲတမ္း ဘယ္ဘက္ေရာ ညာဘက္မွာပါ အခ်ိဴးတူတဲ့ ေနရာလြတ္ေတြအေနနဲ႕ ရွိပါတယ္။

 

အေပၚက ၀က္ဆုိဒ္ဒီဇုိင္းပုံမွာဆုိရင္ ေအာက္မွာရွိတဲ့ စာပုိဒ္ေတြရဲ႕ ေဘးႏွစ္ဖက္က ေနရာလြတ္ေတြကုိ ေတြ႕ႏုိင္မွာပါ။ သူတုိ႕ေတြကေတာ့ ဒီ ဒီဇဳိင္းထဲမွာ တမင္ျကံရြယ္ျပီး ထည္႕ ဆြဲထားတာမ်ိဴးမဟုတ္ဘဲ စာပုိဒ္ေတြကုိ ဒီဇဳိင္းရဲ႕ အလယ္ ကုိပုိ႕ခ်င္တာကသာ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေျကာင့္ဘယ္သူကမွလည္း ထည္႕သြင္းျပီးစဥ္းစားမွာ မဟုတ္တဲ့အတြက္ သူကေတာ့ သာမန္ ျငိမ္သက္ေနတဲ့ ေနရာလြတ္ အျဖစ္သာ ျဖစ္သြားပါတယ္။

အေပၚက စာအုပ္ဖုံးမွာဆုိလည္း စာေတြေရာ ပုံေတြကုိပါ အလယ္မွာဘဲထားထားတဲ့အတြက္ သူ႕ မွာရွိတဲ့ ေနရာလြတ္ေတြကုိ လူေတြက ထည္႕သြင္းျပီးစဥ္းစားမွာမဟုတ္ပါဘူး။ အဲ့လုိေနရာလြတ္မ်ိဴးကုိေတာ့ ျငိမ္သက္ေနတဲ့ ေနရာလြတ္လုိ႕ေခၚပါတယ္။

အသက္၀င္တဲ့ ေနရာလြတ္ (active space)

အသက္၀င္တဲ့ ေနရာလြတ္ေတြ ဆုိတာကေတာ့ ေနရာလြတ္ေတြကုိ အသုံးျပဳျပီး ဒီဇုိင္းတစ္ခုကုိ ပုိမုိအသက္၀င္ေအာင္ေရးဆြဲထားတဲ့ ေနရာလြတ္ေတြကုိေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။ အဲလုိမ်ိဴး အသက္၀င္တဲ့ ေနရာလြတ္ေတြ ရရွိလာဖုိ႕ဆုိရင္ေတာ့ ျကုိတင္ျပင္ဆင္မႈေတြလုိျပီး အသက္၀င္တဲ့ ေနရာလြတ္ ထည္႕သြင္းထားတဲ့ ဒီဇုိင္းေတြမွာဆုိရင္ ေနရာလြတ္ေတြဟာ ဒီဇုိင္းအစိတ္အပုိင္းကုိ လႊမ္းမုိးႏုိင္ျပီး ပုိျပီးစိတ္၀င္စားဖုိ႕ေကာင္းတဲ့ ရလဒ္မ်ိဴးကုိ ရေစပါတယ္။ ဒီလုိအသုံးခ်မႈပုံစံမ်ိဴးေတြကုိ အမွတ္တံဆိပ္ေရးဆြဲမႈေတြမွာဆုိလည္း ထည္႕သြင္းအသုံးခ်တာကုိ ေတြ႕ ႏုိင္မွာပါ။

 

အေပၚက စာအုပ္ဖုံးမွာဆုိရင္ လိပ္ျပာက အေပၚကုိ ပ်ံသန္းမဲ့ပုံစံမ်ိဴးကုိ ခံစားေစပါတယ္။ ဒါက ေနရာလြတ္ကုိ ထည္႕သြင္းခံစားမိေအာင္ေရးဆြဲထားတဲ့ ဒီဇဳိင္းတစ္ခုျဖစ္ျပီး အကယ္၍သာ လိပ္ျပာကုိ အလယ္တည္႕တည္႕မွာထားလုိက္မယ္ဆုိရင္ ပုံမွန္ မွန္ေဘာင္ထဲမွာျမင္ရတဲ့ အေကာင္လုိမ်ိဴးဘဲျဖစ္သြားမွာပါ။ ဒီလုိ ေရးဆြဲထားတဲ့ ေနရာလြတ္ေတြကုိ ေတာ့ အသက္၀င္တဲ့ ေနရာလြတ္ေတြလုိ႕ ေခၚႏုိင္ပါတယ္။

 

အေပၚကပုံကေတာ့ အသက္၀င္ေနတဲ့ ေနရာလြတ္ပုံစံနမူနာ ေနာက္တစ္ခုပါ။ အေပၚမွာဆုိရင္ေတာ့ လက္ကုိပုံမွန္ ပုံလုိမသုံးဘဲ ညာဘက္မွာရွိတဲ့ စာအုပ္ေခါင္းစဥ္ကုိ ညႊန္ျပေနသလုိျဖစ္တဲ့ အျပင္ စာေရးဆရာနာမည္ကုိပါ ဖတ္ရႈဖုိ႕ အေထာက္အကူေပးပါတယ္။

ဒါကေတာ့ စည္းခ်က္က်မႈကုိ အသုံးျပဳျပီး ဖန္တီးႏုိင္တဲ့ အသက္၀င္တဲ့ ေနရာလြတ္ေတြအေျကာင္းပါ။ စည္းခ်က္က်မႈကုိ ထပ္တလဲလဲျဖစ္မႈ၊ မတူျခားနားမႈ(အထူ/အပါး ၊ အလင္း/အေမွာင္)၊ တစ္ဆင့္ျခင္းေျပာင္းလဲျခင္း( အျဖဴမွ အမည္း၊ အေသးမွ အျကီး) စတဲ့နည္းလမ္းေတြကုိ အသုံးျပုျပီး ဖန္တီႏုိင္ပါတယ္။ အဓိကအားျဖင့္ေတာ့ စည္းခ်က္က်မႈကုိ အေျခခံအားျဖင့္ ၃ ပုိင္းခြဲျခားထားပါတယ္။အဲ့ဒါေတြကေတာ့

၁)ပုံမွန္စည္းခ်က္က်မႈ
၂)စီးေမ်ာမႈရွိသည္႕ စည္းခ်က္က်မႈ
၃)အဆင့္ဆင့္ စည္းခ်က္က်မႈ တုိ႕ဘဲျဖစ္ပါတယ္။

၁) ပုံမွန္စည္းခ်က္

ဒီစည္းခ်က္က်မႈပုံစံကေတာ့ တူညီတဲ့ ဒီဇုိင္းအစိတ္အပုိင္းတစ္ခုခုကုိ ထပ္ခါထပ္ခါ တူညီတဲ့အသုံးျပဳပုံစံမ်ိဴးနဲ႕ အသုံးျပဳတဲ့ စည္းခ်က္က်မႈမ်ိဴးပါ။ ဒီလုိစည္းခ်က္က်မႈမ်ိဴးကို ျကည္႕မယ္ဆုိရင္ ေနာက္ထပ္တစ္ခုက ဘယ္လုိပုံျဖစ္မယ္ဆုိတာကုိ ခန္႕မွန္းႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေျကာင့္ ဒီလုိစည္းခ်က္က်မႈ မ်ိဴးကေတာ့ ဆြဲေဆာင္မႈအပုိင္းမွာ အနည္းငယ္ အားနည္းပါတယ္။ အမ်ားအားျဖစ္ကေတာ့ ဒီလုိစည္းခ်က္က်မႈမ်ိဴးေတြဟာ ေဒါင္လုိက္ (သုိ႕) အလ်ားလုိက္ ထပ္ကာထပ္ကာ အသုံးျပဳတာမ်ားပါတယ္။ ဒါေျကာင့္ ဒီလုိစည္းခ်က္က်မႈမ်ိဴးကုိ သုံးမယ္ဆုိရင္ မတူညီတဲ့ အစိတ္အပုိင္း တစ္ခုခုကုိ ထည္႕သြင္းေရးဆြဲျခင္းျဖင့္ ဆြဲေဆာင္မႈအပုိင္းကုိ ပံပုိးႏုိင္ပါတယ္။ ဥပမာ အကြားအေ၀းတူရင္ အရြယ္အစားကုိ အျကီး အေသး တစ္လွည္႕စီထားတာတုိ႕ အရြယ္တူရင္ အကြာအေ၀းကုိ နီးလုိက္ ေ၀းလုိက္ တစ္လွည္႕စီသုံးေပးတာတုိ႕ျဖစ္ပါတယ္။

အေပၚမွာရွိတဲ့ပုံထဲမွာဆုိရင္ ျပတင္းေပါက္ေတြ အားလုံးက ပုံစံတူတူဘဲမုိ႕ ေနာက္လာမဲ့ ျပတင္းေပါက္က ဘယ္လုိပုံလဲဆုိတာကုိ အလုိလုိ သိပါတယ္။ ဒီလုိစည္းခ်က္က်မႈမ်ိဴးကုိေတာ့  ပုံမွန္စည္းခ်က္ကမႈလုိ႕ေခၚပါတယ္။

 

အေပၚကအမွတ္အသားတံဆိပ္မွေတာ့ ပုံမွန္စည္းခ်က္က်မႈကုိ သုံးထားတာကုိေတြ႕ရမွာပါ။ ဒါေပမဲ့လည္း ဒီပုံမွာေတာ့ ပုိမုိေကာင္းမြန္တဲ့ ဆြဲေဆာင္မႈရွိေအာင္အရြယ္အစားအားျဖင့္ ကြဲျပားမႈကုိေရးဆြဲထားတာကုိ ေတြ႕ႏဳိင္မွာပါ။ ဒီပုံမွာအရြယ္အစားအရ ကြာျခားေပမဲ့လညး္ သူ႕ရဲ႕ စည္းခ်က္က်မႈဟာ ေနာက္ဘာျဖစ္မယ္ မွန္းဆလုိ႕ရတဲ့အတြက္ ရတဲ့အတြက္ သူ႕ကုိ ပံမွန္စည္းခ်က္က်မႈအျဖစ္ဘဲ သတ္မွတ္ႏုိင္ပါတယ္။

၂)စီးေမ်ာမႈရွိသည္႕ စည္းခ်က္က်မႈ

ကၽႊန္ေတာ္တုိ႕ အသုံးျပဳတဲ့ ဒီဇုိင္းအစိတ္အပုိင္းေတြ(သုိ႕) အစိတ္အပုိင္း တစ္ခုနဲ႕ တစ္ခုျကားက ျကားခံနယ္ေတြဟာ ပုံစံတူေပမဲ့လည္း သဘာ၀ဆန္တဲ့ မတူညီမႈေတြရွိတဲ့ အခ်ိန္မ်ိဴးေတြမွာ ဒီလုိ စည္းခ်က္က်မႈမ်ိဴးကုိ ေတြ႕ ႏုိင္ပါတယ္။ ဥပမာအေနနဲ႕ ဆုိရင္ ျမင္းက်ားမွာ ရွိတဲ့ အစင္းေတြဟာ တစ္ခုနဲ႕တစ္ခု ပုံစံတူေပမဲ့ လူလုပ္ထားသလုိ အတိအက်ျကီးခြ်တ္စြပ္တူတမ်ိဴးမဟုတ္ေပမဲ့လည္း အားလုံးကုိ ျခဳံျကည္႕လုိက္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ စီးေမ်ာမႈရွိတဲ့ စည္းခ်က္က်မႈကုိ ေတြ႕ ႏုိင္မွာပါ။

အေပၚမွာရွိတဲ့ Sydney Opera House ဟာဆုိရင္ေတာ့ သူ႕ရဲ႕ပု့ံသ႑ာန္ကုိ လိေမၼာ္သီးကုိ အခြံႏြာတဲ့ ပုံစံကုိမွီးျငမ္းျပီး ယူထားတာျဖစ္ျပီး သူကုိျကည္႕မယ္ဆုိရင္ေတာ့ တစ္ခုနဲ႕ တစ္ခုမတူသလုိ ရွိေပမဲ့လည္း ျခဳံျကည္႕လုိက္မယ္ဆုိရင္ တစ္စုတစ္စည္းတည္းျဖစ္သလုိခံစားရမွာပါ။ ဒီလုိစဥ္းခ်က္က်မႈမ်ိဴးကုိ စီးေမ်ာမႈရွိသည္႕ စီးခ်က္က်မႈလုိ႕ေခၚပါတယ္။

အေပၚကပုံမွာဆုိရင္ေတာ့ စားေသာက္ဆုိင္ရဲ႕  နရံေတြကုိ သဘာ၀ဆန္ဆန္ပုံေဖာ္ထားတာကုိ ေတြ႕ရမွာပါ။ အဲလုိစည္းခ်က္က်မႈမ်ိဴးကုိ စည္းေမ်ာမႈရွိသည္႕ စည္းခ်က္က်မႈလုိ႕ ေခၚဆုိႏုိင္ပါတယ္။


အေပၚမွာရွိတဲ့ ဒီဇုိင္းက မ်ဥ္းေတြဟာ စီးေမ်ာမႈရွိတဲ့ စည္းခ်က္က်မႈကုိ အသုံးျပဳထားတာျဖစ္ပါတယ္။

၃)အဆင့္ဆင့္စည္းခ်က္က်မႈ

ဒီစည္းခ်က္က်မႈကေတာ့ ပုံသ႑ာန္ (သုိ႕)ထုထည္ တစ္ခုကုိ နည္းရာမွ မ်ားရာ (သုိ႕) မ်ားရာမွ နည္းရာ အဆင့္ဆင့္ေဖာ္ျပတဲ့ ေနရာမ်ိဴးမွာေတြ႕ ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီစည္းခ်က္က်မႈမွာေတာ့ ဒီဇုိင္းအစိတ္အပုိင္းေတြက ပုံစံတူေပမဲ့လည္း ထပ္တူညီမႈတစ္ခုတုိင္းမွာ မတူညီမႈေတြရွိလာပါတယ္။ ဒီစည္းခ်က္က်မႈမွာေတာ့ ဒီဇုိင္းအစိတ္အပုိင္းအရ နည္းရာမွ မ်ားရာ (သုိ႕) မ်ားရာမွနည္းရာကုိ ဦးတည္ခ်က္တစ္ခုအေနနဲ႕ စည္းခ်က္က်ႏုိင္သလုိ ဒီဇုိင္းအစိတ္အပုိင္းႏွစ္ခုျကားက ျကားခံနယ္ေတြက လည္း မတူညီမႈျဖစ္တာေတြျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း အဲလုိမတူညီမႈေတြကဘဲ အဆင့္ဆင့္စည္းခ်က္က်မႈကုိ ပုိမုိ အသက္၀င္ေစျပီး ဆြဲေဆာင္မႈရွိေစပါတယ္။ ကၽႊန္ေတာ္တုိ႕ ဒီဇဳိင္းေတြမွာသုံးတဲ့ Gradient လုိ႕ေခၚတဲ့ ေရာင္ေျပးေတြဟာ အေရာင္တန္ဖုိးအားျဖင့္ အဆင့္ဆင့္ စည္းခ်က္က်မႈကုိ ေဖာ္ျပေနတာျဖစ္ပါတယ္။

 

 

 

အေပၚမွာရွိတဲ့ Josef Müller-Brockmann ေရးဆြဲထားတဲ့ Swiss ပုိစတာဒီဇဳိင္းမွာ အသုံးျပဳထားတဲ့ စက္၀ုိင္းေတြဟာဆုိရင္ အဆင့္တုိင္းအဆင့္တုိင္းမွာ ႏွစ္ဆျကီးသြားတာကုိ ေတြ႕ ႏဳိင္မွာပါ။ ဒီလုိမ်ိဴးစည္းခ်က္က်မႈကုိေတာ့ အဆင့္ဆင့္စည္းခ်က္က်မႈလုိ႕ေခၚပါတယ္။

အေပၚကပုံမွာဆုိရင္ေတာ့ ေဂါက္ရုိက္တဲ့သူလႊဲလုိက္တဲ့ အရွိန္ကုိေဖာ္ျပေနတဲ့ မ်ဥ္းေလးေတြက နည္းရာက မ်ားရာကုိသြားတာေတြ႕ရမွာပါ။ အဲလုိအရြယ္အစားရမတူေပမဲ့လည္း ပုံသ႑ာန္အရတူျပီး နည္းရာက မ်ားရာကုိ သြားတဲ့ စည္းခ်က္ကမႈမ်ဴိးကုိ အဆင့္ဆင့္ စဥ္းခ်က္က်မႈလုိ႕ေခၚပါတယ္။ ဒီအမွတ္တံဆိပ္ရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ကေတာ့ ျခဳံျကည္႕လုိက္မယ္ဆုိရင္ သူ႕အမွတ္တံဆိပ္ရဲ႕ နာမည္ျဖစ္တဲ့ စပါတန္စစ္သား ပုံစံျဖစ္သြားတာပါဘဲ။

အေပၚက NBC အမွတ္တံဆိပ္မွာေတာ့ ေဒါင္းရဲ႕ ေနာက္ခံအေတာင္ပုံစံေတြဟာ အေ၇ာင္အားျဖင့္အဆင့္ဆင့္စည္းခ်က္က်မႈကုိ အသုံးျပဳထားတာျဖစ္ပါတယ္။

 

အားလုံးကုိျခဳံေျပာရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ စည္းခ်က္က်မႈေတြက ပုံသ႑ာန္အမ်ိဴးမ်ိဴးနဲ႕ ရွိေပမဲ့လည္း စနစ္တက်အသုံးျပဳတတ္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကၽႊန္ေတာ္တုိ႕အေနနဲ႕ ကၽႊန္ေတာ္တုိ႕ ဒီဇဳိင္းမွာရွိတဲ့ ေနရာလြတ္ေတြကုိ အသက္၀င္ေစမဲ့ အျပင္ ပုိမုိဆြဲေဆာင္မႈရွိတဲ့ ဒီဇုိင္းေတြကုိလည္း ေရးဆြဲလာႏုိင္မွာပါ။ ဒါကေတာ့ စည္းခ်က္က်မႈနဲ႕ ပတ္သတ္တဲ့ အေျကာင္း အရာတစ္ခ်ိဳ႕ ဘဲျဖစါျပီး ေနာက္အပတ္မွာေတာ့ ဒီသင္ခန္းစာတြဲရဲ႕ ေနာက္ဆုံးသင္ခန္းစာျဖစ္တဲ့ တစ္စုတစ္စည္းတည္းရွိမႈ – ( Unity ) အေျကာင္းကုိ ဆက္လက္ေရးသားေပးသြားပါမယ္ခင္ဗ်ာ။

ဒီေဆာင္းပါးေတြနဲ႕ ပတ္သတ္ျပီး ေမးစရာတုိ႕ ေဆြးေႏြးစရာတုိ႕ရွိရင္လည္း ေအာက္မွာရွိတဲ့ Comment Box ထဲကုိ ၀င္ေရာက္ေဆြးေႏြးႏုိင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။

2 Comments

  1. design ပိုင္းကိုစတင္ေလ့လာသူေတြဘယ္လိုလုပ္သင့္ပါသလဲသင္တန္းတက္တာကကြ်မ္းက်င္တ့ဲdesigner တစ္ေယာက္မျဖစ္ေစႏိုင္ပါဘူးအာ့ေၾကာင့္သင္တန္းလဲတက္ျပီးကိုယ့္ဘာသာေလ့လာဖို႔ဆိုရင္ဘယ္ကစလုပ္သင့္ပါသလဲေျဖေပးပါေနာ္ေက်းဇူးတင္ပါတယ္

    • သင္တန္းအမ်ားစုကေတာ့ အခ်ိန္အတုိင္းအတာအရ မ်ားေသာအားျဖင့္ Photoshop တုိ႕ Ai တုိ႕လုိ ဒီဇုိင္းဆြဲတဲ့ေနရာမွာ အသုံးျပဳတဲ့ Tool ေတြဘဲသင္ေပးပါတယ္။ အကယ္၍ ကၽြမ္းက်င္တဲ့ ဒီဇဳိင္နာျဖစ္ခ်င္တဲ့ ဆုိရင္ေတာ့ Reading List For Designer ဆုိျပီး Google မွာရွာရင္ ဖတ္သင့္တဲ့စာအုပ္စာရင္းေတြထြက္လာပါလိမ့္မယ္။ အဲ့လုိစာအုပ္ေတြဖတ္ျခင္းက အေျခခံပုိင္းကုိ ကၽြမး္က်င္ေစမွာပါ။ ေနာက္ထပ္တစ္နည္းကေတာ့ အရင္ဆုံး Behance, Dribbble, Pinterest, Fromupnorth, Thedieline, Designspiration စတဲ့ ဒီဇုိင္းနဲ႕ပတ္သတ္တဲ့ Inspiration ေပးႏုိင္တဲ့ Website ေတြမ်ားမ်ားျကည္႕ျပီး စာအုပ္ေတြထဲက အေျခခံေတြအတုိင္း ခြဲျခမ္းျပီး ဘယ္လုိ သေဘာတရားေတြသုံးထားတယ္ဆုိတာ နားလည္ႏုိင္ေအာင္ျကုိးစားပါ။ ျပီးရင္ ကုိယ္အျကုိက္ဆုံး ဒီဇုိင္္နာ ၃ ေယာက္ကုိ ရွာပါ။ ျပီးရင္ သူ႕တုိ႕ ေလးစားတဲ့ ဒီဇုိင္နာ ၃ ေယာက္ကုိ ထပ္ရွာပါ။ အဲ့လုိရွာတာက Interview ေတြ Blog ေတြမွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ အလြယ္တကူရွာလုိ႕ရပါတယ္။ ျပီးရင္ သူတုိ႕ အသိမွတ္ျပဳသမ ွ် စာအုပ္ေတြ၊ အေလ့အက်င့္ေတြ၊ ေလ့လာပုံေတြကုိ အတုယူျပီး လုိက္လုပ္ပါ။ အဲ့လုိလုပ္တာေတြေလ့လာေပးရင္ေတာ့ အျမန္ဆုံးတုိးတတ္လာျပီး ကၽြမ္းက်င္ဒီဇုိင္နာ တစ္ေယာက္ျဖစ္လာႏုိင္ပါတယ္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment